S C E N E K U N S T
Kritikk Debatt Intervju Nyheter Kalender Musikk Dans Teater Opera Kunst Politikk
Berit Rusten
Debatt
Hvorfor forble "Påfuglen" en påfugl?

INNLEGG: Hvordan vise fram romfolks situasjon på scenen? I forestillingen Påfuglen gjorde Trøndelag Teater, til tross for gode hensikter, ingenting annet enn å reprodusere eksisterende stereotypier, mener Berit Rusten. Hun drøfter her hvordan det kunne vært gjort.

av Berit Rusten
Debatt
YES til «The Yes Men»!

ISCENESATT POLITIKK: – En frekk form for politisk aktivisme, mener scenekunstner Berit Rusten om The Yes Men i denne oversikten over gruppas arbeid. Artikkelen bygger på TYMs workshop i Oslo i juni 2013 under Oslo International Acting Festival.

av Berit Rusten
Debatt
Har New Public Management inntatt scenekunstfeltet?

INNLEGG: De siste tjue årene har jeg opplevd demokratirommet, og følgelig også rommet som utøvende scenekunstner, som innskrenket. Kan også scenekunstfeltet være befengt med New Public Management, spør Berit Rusten.

av Berit Rusten

S C E N E K U N S T
Utgiver

Scenekunst.no A/S Scenekunst.no er en redaksjonelt uavhengig nettavis for profesjonell scenekunst og tilhørende kulturpolitikk. Vi følger Norsk redaktørforenings redaktørplakat.

Scenekunst.no er medlem av Norsk Tidsskriftforening. Scenekunst.no er støttet av Norsk kulturfond. Fra 2016 er tidsskriftet organisert som et almennyttig aksjeselskap med NTO, DTS, NSF og NoDA som eiere og bidragsytere. Fagforbundet Teater og Scene gir også årlig støtte.

Redaksjonen
Annonser

Vil du annonsere på scenekunst.no?

Kunnskapsmedia AS Sture Bjørseth +47 954 36 031 annonser@scenekunst.no