I Ingmar Bergmans “Jordbærstedet” på Nationaltheatret står ordet og teatret i sentrum.
“Utopia – et drømspel for barnehagen” viser frem både barnehageteatrets muligheter og dets begrensninger.
For at kunsten og formidlingen av den skal kunne lykkes, må den også ha forutsetninger som står i stil med målene om kvalitetskunst til befolkningen. For Nationaltheatrets del betyr det at det må utredes muligheter for nye hus.
Det er for få “brå kast” i Det Norske Teatrets oppsetning av “Romeo og Julie”.
I samarbeid med Scenekunst.no og filmtidsskriftet Rushprint, har Teaterhøgskolen på KHiO lansert en podkast om skuespilleren.
Arne Fagerholt tiltrer som ny teatersjef på Turnéteatret i Trøndelag i Verdal til sommeren. Her svarer han på noen spørsmål om jobben som venter.
Proscen melder i en pressemelding at de har ansatt Lars Ove Toft som ny daglig leder.
Seek Bromance er et komplekst, rikt og sjangeroverskridende epos som arbeider emosjonelt, intellektuelt og fiksjonelt
Fire ulike avstøpninger av scenekunst om jul er tema i denne utgaven av Scenesamtaler.
Dramaturgene på Dramatikkens hus kan ende opp med å få faste ansettelser. Det vil endre hvordan huset fungerer, mener én av dem.
Musikalen Come From Away byr på musikalsk intensitet og overskudd, men mangler særpreg.
I “Gurudo” inviteres publikum til å utforske en mystisk mellomstasjon utenfor tid og sted, hjemsøkt av sære karakterer.
Opp en trapp, inn en dør, gjennom et skap og inn på en trikk. Feil Teater har gjort trikkeuniverset sitt enda litt mer magisk.
Nationaltheatrets oppsetning av den franske barneklassikeren “Den lille prinsen” skaper magi og latter, men vil for mye.
Hvorfor vise et spanskspråklig teaterstykke som er fylt til randen med rasisme og homofobi på scenen til Chateau Neuf?