«Into the Woods» ved Det Norske Teatret er jevnt over solid musikalhåndverk – som gjerne kunne vært litt rarere.
Glitrende sangsolister og noen gode ideer gjør Bergen Nasjonale Operas «Den glade enke 2.0» til helt grei underholdning.
Fantastisk sang av Elisabeth Teige redder en ellers alt for statisk Tosca i Trondheim.
De siste årene har det skyhøye nivået på solistene ofte vært høydepunktet i Nasjonaloperaens oppsetninger. Det er ikke tilfelle med «Jenufa» – med visse hederlige unntak.
Med finske Jukka-Pekka Saraste på dirigentpulten kan man oppleve hva Oslo-Filharmonien er gode for, skriver Emil Bernhardt.
En konsentrert og fortettet tolkning av Schuberts G-dur-kvartett ble høydepunket da Kammerorkesteret fant tonen med fiolinist Lorenza Borrani.
Skaperne av Oslo-Filharmoniens podkast «Lytteklubben» trenger å ta mer hensyn både til podkastsjangerens uskrevne konvensjoner og til publikummet sitt.
Etter en kaotisk fremførelse av Strauss’ tonediktning redder Kristiansand Symfoniorkester seg inn med en strålende Sjostakovitsj-symfoni.
Det ble mye lyd over lang tid i Oslo-Filharmonien forrige torsdag. Programmet var interessant, og utholdenheten imponerende. Men sjefdirigent Klaus Mäkelä må ikke glemme verdien av det intime pianissimo, skriver Emil Bernhardt.
Ann-Helen Moen briljerer i tittelrollen i Puccinis Tosca i Kristiansund, i en produksjon som aldri finner helt ut hva den vil være.
Lars Petter Hagen er ny direktør for Festspillene i Bergen. Han vil berøre og bevege.
Edward Gardner blir ny musikksjef i Operaen. Det melder Den Norske Opera & Ballett i en pressemelding.
Komponist, kurator og kulturleder Lars Petter Hagen (46) blir direktør for Festspillene i Bergen. Det melder Festspillene i en pressemelding.