Wees forestilling «Home Movie» hadde hatt godt av en strengere dramaturg og en tydeligere konseptutvikling.
Louis Schou-Hansen har skrevet et debattinnlegg om Bærum Kulturhus’ programmering av det israelske dansekompaniet Batsheva som med stor suksess har gjestet Bærum Kulturhus en rekke ganger.
Saturns platz av Wild at art sjonglerer mellom fellesskap og utenforskap i løpet av de fem dagene det musikalske kunstprosjektet pågår.
I “Boys” er sårbarheten på godt og vondt pakket veldig godt inn. Det kan tyde på en god prosess for de involverte, men det blir ikke veldig interessant for publikum.
The Core er en sjeldent ambisiøs danseforestilling, men uklare dramaturgiske valg gjør at vi mister verkets kjerne.
Galaksehopen er en reise ut i et intet hvor utøvere og materiale ser ut å lete like mye som meg etter en vei tilbake.
I Candoco x 3 oppstår en symbiose av forskjellige språk, kropper og uttrykk som redefinerer hva en dansers kropp kan være.
Prisen deles ut på Dansens hus av Ordfører Marianne Borgen 4. november.
Den fantasieggende og lekfylte formen i Lavaskogen overlater mye til publikum samtidig som estetikken sannsynligvis er veldig spennende og ny for mange av barna.
Kritikerprisene i teater, musikk og dans for 2020–2022 ble delt ut på Litteraturhuset i dag kl. 11.00.
Núria Guiu og Ingri Fiksdals MEDIUM er en intertekstuell forestilling som snakker i fet skrift til den som tar imot den ellers så lavmælte invitasjonen.
Den uannonserte performancen INTERFLORA I WANT TO EXIT THE REALM av Mohamed Mohamed finner sted uten en tråd ved trappetrinnene på Kampen kirke
I år som tidligere gjør Bodø biennale danse- og billedkunsten til en del av bybildet.
Scenekunstkompaniene Vinge/Müller, Fiksdal Dans, De Utvalgte, Mia Habib Productions, Elle Sofe Company og 71 bodies får kunstnerskapsstøtte fra Kulturrådet de neste fire årene.
De nominerte til Kritikerprisene for sesongene 2020/2021/2022 er klare. Prisene deles ut på Litteraturhuset 5. oktober.