Eit eventyrleg eventyr!

Rock’n Roll Wolf på Trøndelag Teater får gode
anmeldelser.

  • “Rock’n Roll Wolf er blitt ei heilstøypt oppsetting som har så
    godt som alt. Ho er underhaldande, artig, spektakulær, velspela,
    godt koreografert, full av vakre songar, og har i tillegg ei
    historie med uendeleg mange lag. Her er rein underhaldning og god
    moral for ungane, og her er norsk rovdyrdebatt, seksualmoral,
    surrealisme, mengdevis av undertekst para med god musikk,
    fantasifulle kostyme og masker, god koreografi og framifrå spel,
    alt gjort på eit særs leikent vis”, skriver Amund Grimstad i
    Klassekampen.
  • “Som fjernsynsfilm er Grim og gru en vennlig-surrealistisk
    blanding av eventyr og rock. På scenen er denne energien bevart.
    Kanskje kunne både ulven og geita vært hakket mer rufsete og
    slemme. Kanskje kunne noen av de litt vel lange forfølgelsesscenene
    forkortes. Men forestillingen holder koken, særlig der orkesteret
    er på plass”, skriver Frida Gullestad i Adresseavisen.
  • “Det er små finurlige detaljer hele vegen, både i regi, manus,
    antrekk, kulisser og ikke minst i den nydelig framførte musikken.
    Helheten har undertoner og gir meg assosiasjoner. Det er lekent og
    det er meget godt skrudd sammen. Det blir som god lyrikk for meg,
    med en passe dose uforutsigbarhet”, skriver Lars Erik Skjærseth i
    NRK Trøndelag.
  • “På tross av tittelen domineres ikke musikken av rock. Det er
    så mye musikk og så lite prat at forestillingen nærmest er en
    popopera. Det er langt mellom de virkelig melodiøse sangene, og de
    viktigste er ulvens ragtimeinspirerte gjennomgangsmelodi og
    geitemors innsmigrende mamma-vals, sunget fint, men litt hardt av
    en sjarmerende Ingrid Bergstrøm”, mener Torkil Baden i sin
    musikkanmeldelse i NRK
    Kulturnytt
    .
  • “Tyra Tønnessen og Ragnar Olsens dramatisering inneholder mange
    ingredienser som kunne blitt godt musikalteater: Kjærlighet,
    fristelse, spenning, lojalitetskonflikt, dilemmaer, prøvelser, kamp
    og forsoning. Men dessverre samarbeider ikke strukturen med
    intensjonene. Spenningskurven brytes stadig. I forsøk på å gjøre
    musikalen mer barnevennlig og mindre skummel, er det som om «Rock’n
    Roll Wolf» ikke helt klarer bestemme seg for hva den skal være”,
    skriver Lillian Bikset i Dagbladet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

 
SISTE SAKER