Marie Bergby Handeland har med Kirkedanseren skapt et rom for individuell ettertanke. Og i tanke er det håp. Tror jeg.
Nominasjonene til kritikerprisene for teater, musikk og dans for sesongen 2019/2020 er klare.
I forestillingen Øy oppstår en egen verden i møtet mellom elektronikaduoen Smerz’ musikk og Ole Martin Melands koreografi.
Utøverne i Figure-ring/New Voices har en sterk tilstedeværelse på scenen, men prosjektet som helhet forblir litt utydelig.
Frontlosjefestivalen er en liten, intim og livfull festival som synliggjør betydningen av alternative visningsarenaer for det frie scenekunstfeltet.
Th’line er tilbake og åpner dørene inn til et nytt univers med forestillingen Anonymousse. Den utgjør en foruroligende og samtidig uimotståelig komisk linse å se verden gjennom.
Familieforestillingen Drøm er en enkel innføring i drømmetenkning og en like enkel innføring i samtidsdans.
The Quiet er en overveldende, intens opplevelse som setter seg dypt under huden og blir der en stund.
DuEls gir oss innblikk i hva som kunne ha skjedd før og etter menneskene i Vigelands skulpturer ble frosset i tid
Den tverrestetiske forestillingen Bløtkokt utfordrer logikk og dramaturgi med en struktur som er akkurat passe flytende og fast.
Carte Blanche har vært i favelaen i Rio de Janeiro, og er kommet hjem med energisk, dynamisk dans som etter hvert likevel blir litt ensporet.
Every Body Electric gjør begrensninger om til muligheter når tre utradisjonelle utøvere utforsker kroppens potensial gjennom energisk og intim dans.
Hvorfor bor vi der vi bor, og hva gjør det med oss som mennesker? Simone Grøtte utforsker hva det gjør med menneskene å bo i en landsdel med seks måneder med to meter snø, hissig mygg og lukten av bålkaffe.
The Upside Down Man er en selvbiografisk feelgoodforestilling som blander personlig tekst og imponerende dans.