Ansvarlig for formidling og publikumskontakt - Black Box teater

Søknadsfrist:
30.4.2019

Black Box teater skal skape et inkluderende miljø og åpne opp for et mangfoldig publikum. Publikumskontakten blir ansvarlig for den strategiske planleggingen, implementeringen og evalueringen av publikumsrettede aktiviteter. Personen bidrar til å utvide og mangfoldiggjøre publikummet, samt å styrke forholdet til det eksisterende publikummet. Arbeidet er rettet mot individer, grupper og organisasjoner.

Publikumsrettede aktiviteter skal berike publikums opplevelse av kunsten og styrke deres tilknytning til teateret.

Publikumskontakt rapporterer til teatersjef og administrasjonssjef og samarbeider med kommunikasjonssjef, program dramaturg, grafisk designer, produsent og barsjef.

Arbeidsoppgaver

  • Utarbeide og implementere publikumsrettet arbeid.
  • Utarbeide strategier.
  • Sette opp et kreativt program.
  • Initiere aktiviteter som tiltrekker seg nye publikumsgrupper og utvikler deres erfaring av scenekunst.
  • Matche ulike publikumsgrupper med teatrets ulike forestillinger og formidlingsaktiviteter.
  • Implementere og lede publikumsrettede arrangementer
  • Finne nye måter å knytte til seg og engasjere publikum på
  • Jobbe mot skoler, universiteter, ideelle organisasjoner, sosiale grupper og individer.
  • Samarbeide på tvers av teaterets avdelinger for å finne ut hvordan de publikumsrettede arrangementene kan skape synergier.
  • Strategisk bruk av sosiale medier.
  • Kommunisere publikumsrettede aktiviteter ved hjelp av pedagogiske verktøy, videosnutter, foto, digitale medier eller andre relevante verktøy.
  • Forstå og videreføre teatrets historie, arv og profil.
  • Ansvar for både planleggingen og økonomien til de publikumsrettede arrangementene.
  • Koordinering av aktørene.
  • Søke om tilskudd.
  • Budsjettering
  • Aktivitetsrapportering
  • Drifte database for teatrets kontakter og samarbeidspartnere. Opprette og oppdatere kontakter relevante for publikumsutvikling.
  • Ansvarlig for mottagelsen av publikum til forestillinger, seminarer og andre aktiviteter: billettsystem, informasjon til publikum, lede og briefe bar- og billettmedarbeidere i samarbeid med kommunikasjonssjefen, barsjefen, produsent og grafisk designer.
  • Drifte billettsystemet (Ticketmaster) i samarbeid med kommunikasjonsansvarlig.
  • Implementere spesialbilletter til grupper
  • Gruppebooking.

Profil og evner

  • Gode sosiale evner
  • Selvstendig, selvdrevet, nytenkende og strategisk orientert person.
  • Velorganisert med gode gjennomføringsevner.
  • Behersker og forstår sosiale medier
  • Kandidaten bør vise til erfaring.
  • Interesse for kunst og kultur. God kunstnerisk erfaring og innsikt i nasjonal og internasjonal scenekunst.
  • Snakker flytende norsk og engelsk
  • God skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
  • Behersker grunnleggende dataverktøy og bruk av sosiale medier

Vilkår

  • Engasjement på 1 år. Med mulighet for forlengelse.
  • 100% stilling med oppstart så snart som mulig.
  • Lønn etter avtale.
  • Vennligst send søknad/motivasjonsbrev og CV til soknad@blackbox.no og merk søknaden: “Formidling og publikumskontakt”
  • Deadline: 30. april. Kl. 12:00
  • Første intervju: 15. mai
  • Annengangsintervju: 24. mai

Om arbeidsgiveren

Black Box teater er en programmerende scene og utgjør en sentral del av den nasjonale infrastrukturen for fri scenekunst. Teatret presenterer og co-produserer nasjonale og internasjonale kunstnere og kompanier på tvers av sjangre. Black Box teater har en internasjonal og samtidsorientert profil og presenterer noen av verdens fremste scenekunstnere. Årlig arrangerer teatret Oslo Internasjonale Teaterfestival som viser nyskapende scenekunst fra hele verden. Black Box teater holder til på Rodeløkka i Oslo.

Frist: 30.04.2019
Varighet: Engasjement
Kontaktperson: Magnus Salte
Søknsdaskjema: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=144700459
Nettside: https://blackbox.no/

SISTE SAKER